معرفی مشخصات گوشی سونی T2

بررسی گوشی دوسیمکارته سونی T2 Ultra Dual



طراحی ظاهری و صفحه نمایش گوشی T2 Ultra

گوشی اکسپریا T2 اولترا دارای بدنه ای باریک و بزرگ است. سونی با باریک‌‌کردن حاشیه سمت راست و چپ صفحه‌نمایش، موجب افزایش جذابیت و زیبایی T2 شده است. همچنین انحنای ایجاد شده در لبه‌ها علاوه بر بهبود جلوه ظاهری موجب شده است تا دستگاه بسیار خوش‌دست‌تر گردد و ارگونومی آن بهبود یابد.

سونی Xperia T2 Ultra به نمایشگری 6 اینچی با رزولوشن 720*1280 پیکسل از نوع IPS مجهز شده است.

تکنولوژی‌های معروف سونی که این روزها خود یک برند محسوب می‌شوند، در Xperia T2 Ultra استفاده شده‌اند. از جمله آن‌ها می‌توان به Mobile Bravia Engine 2 اشاره کرد که در نمایش طبیعی‌تر رنگ‌ و افزایش کیفیت صفحه نمایش تاثیر گذار است. این همان موتور پردازش تصاویر است که در تلویزیون‌های رده بالا سونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین تکنولوژی Triluminos نیز در بهبود صفحه نمایش این فبلت نقش دارد.

ویژگی دیگری که سونی برای این گوشی در‌نظر گرفته، حالت Glove Mode است تا بتوان با دستکش نیز با صفحه نمایش گوشی کار کرد.

با آنکه T2 Ultra Dual جزو فبلت‌های میان قیمت به‌شمار می‌آید، اما سونی به‌خوبی توانسته ضخامت آن را کاهش دهد و به 7,65 میلی‌متر برساند.

مشخصات فنی و داخلی

پردازنده این گوشی یک چیپ ست چهار هسته ای  Snapdragon 400 می‌باشد. پردازنده‌یCortex A7  با 1.4 گیگاهرتزسرعت کار می کند.

این پردازنده همراه با یک رم یک گیگابایتی و 8 گیگابات حافظه داخلی مشغول به کار است.

باتری این گوشی دارای حجم 3000 میلی‌آمپر ساعت است و می‌تواند 16 ساعت مکالمه را پشتیبانی کرده یا بیش از هزار ساعت در حالت Standby باقی بماند.

ویژگی های دوربین

سونی در این گوشی از یک دوربین 13 مگاپیکسلی با سنسور Exmor RS sensor سونی ، به همراه فلاش LED،  با سرعت فیلم برداری 30 فریم بر ثانیه، استفاده کرده است.

از قابلیت های این دوربین می توان به فوکوس لمسی، لرزش گیر دست هنگام فیلمبرداری و عکاسی، امکان HDR فیلمبرداری و عکاسی، تشخیص چهره، قابلیت پانوراما، ثبت موقعیت زمانی و مکانی و بزرگ نمایی دیجیتال 16 برابر اشاره کرد.

دوربین این فبلت دارای اندازه تصویر بزرگ‌، به اندازه‌ی 4128*3096 پیکسل می‌باشد.

نرم افزار و سیستم عامل

نسخه‌ی سیستم عامل این گوشی سونی، اندروید ورژن  4.3است. رابط کاربری سونی به طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و می توان زبان کل سیستم، شامل منوها را نیز به زبان فارسی تغییر داد.

مزایای گوشی  Xperia T2 Ultra Dual

داشتن قابلیت دوسیمکارت همزمان فعال با کیفیت تماس بسیار خوب

عمر باتری طولانی

بدنه باریک و وزن سبک ۱۷۱ گرم

دوربین ۱۳ مگاپیکسل با فلاش LED

صفحه نمایش نسبتا بزرگ

 


منبع :ویژگی های گوشی سونی T2

ویژگیهای کامل گوشی سونی SP

بررسی ساختار گوشی سونی SP



ظاهر و ساختار داخلی


آنچه که در ایتدا برای هر وسیله ای بایستی بررسی شود طراحی و ظاهر بیرونی آن است. ابعاد دقیق گوشی SP 130.6*67.1 میلیمترو به ضخامت 10 میلیمتر است. وزن دقیق آن 155 گرم است. این مقدار وزن برای بار اول که گوشی را در دست می گیرید بسیار زیاد به نظر می رسد با این وجود، فوق العاده خوش دست است و شما به راحتی می توانید با یک دست با آن کار کنید.
تفاوت چشمگیری که در این گوشی نسبت به دیگر گوشی ها دیده می شود مربوط به نوار موجود در پایین این گوشی است. این نوار هر گونه آلارم، پیامک، تماس ورودی را توسط هشداری با رنگهای گوناگون و البته قابل مدیریت با خبر می سازد. وقتی هم که به آهنگی گوش می دهید پالس های زیبایی شبیه ضربان قلب نمایش داده می شود که با افزایش صدا ، شدت می گیرند.

صفحه نمایش


با اینکه صفحه نمایش استفاده شده در این گوشی، از نوع  TFT به سایز 4.6 میلیمتر است اما رزولوشن آن 720*1280 پیکسل با تراکم پیکسلی 319ppi می باشد، که می توان گقت برای این گوشی با این قیمت بسیار مناسب و خوب است. این صفحه نمایش براق، ضد خش و دارای تکنولوژی Mobile BRAVIA engine 2است.
این تکنولوژی باعث افزایش کیفیت تصویر می شود. البته متاسفانه این موتور فقط در زمان تماشای عکس یا ویدئو با اپلیکیشن استاندارد دستگاه فعال می‌باشد و برای مثال در هنگام مشاهده عکس در Browser، از مزیت این موتور بهره‌مند نخواهید شد. اما از نظر عملکرد، تا وقتی که از روبرو به صفحه نمایش نگاه کنید، کیفیت آن برایتان کاملا لذت بخش است.

ساختار داخلی


سونی همچنان به سنت استفاده از پردازنده های قدرتمند کوالکام پابرجاست و در این گوشی از پردازنده ی دو هسته ای اسنپ دراگون کوالکام MSM8960T با 1.7 گیگاهرتز سرعت پردازشی استفاده کرده است.
پردازنده ی گرافیکی آن هم Adreno 320  می باشد. این گوشی ب یک گیگابایت حافظه رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه شده است. این مقدار حافظه قابل افزایش تا 32 گیگابایت توسط شیار میکرو اس دی است.

این گوشی علاوه بر پشتیبانی از 3G از شبکه پر سرعت 4G نیز ساپورت می کند. از دیگر امکانات ارتباطی آن می توان به NFC و DLNA نام برد.

دوربین
گوشی Xperia SP از یک دوربین 8 مگا پیکسلی به همراه فلاش LED بهره می‌برد. رزولوشن این دوربین 2448×3264 پیکسل می‌باشد. همچنین، امکان فوکوس لمسی، ثبت موقعیت مکانی و زمانی، عکاسی HDR و Panorama، تشخیص چهره و لبخند،بزرگ نمایی دیجیتال 16 برابر و البته لرزشگیر دست نیز برای این دوربین وجود دارند.
دوربین دوم گوشی نیز که در جلوی آن قرار دارد کیفیت VGA دارد.
تکنولوژی HDR انقلابی در تکنولوژی گوشی های سونی محسوب می شود. استفاده از تکنولوژی کاهش نویز تصویر باعث می شود تا حتی در شب یا نورهای نامناسب، تصاویر با شفافیت و وضوح بیشتری ضبط شود.

باتری


با یکبار شارژ این گوشی می توانید 635 ساعت از شبکه 2G (10ساعت و 25 دقیقه) و یا بیش از 734 ساعت از شبکه 3G  استفاده کنید.
زیرا باتری لیتیوم یونی 2370 میلی آمپر ساعتی در این گوشی سونی استفاده شده است. با توجه با اندازه صفحه نمایش و میزان کارکرد آنف این مقدار باتری بسیار کاربردی و مفید است.

نرم افزار


گوشی SP دارای سیستم عامل اندروید Jelly Bean 4.1 می باشد.
یکی از امکانات نرم افزاری بسیار جالبی که در این گوشی نیز وجود دارد "برنامه های کوچک" یا "Small Apps" می‌باشد. هنگامی که کلید مالتی تسک را انتخاب می‌کنید، علاوه بر لیست آخرین برنامه های اجرا شده، تعدادی برنامه در نوار پایینی وجود دارند (مانند ماشین حساب، دفترچه یادداشت، ...) که با انتخاب آن‌ها، برنامه مورد به صورت کوچک شده اجرا می‌شود و شما می‌تواند همزمان با کارهای دیگر، همیشه این برنامه را بر روی صفحه خود همراه داشته باشید.

توسط ویژگی One-touch mirroringعکس های موجود در گوشی خود را می توانید بر روی تلویزیون نگاه کنید . تنها با یک لمس گوشی XPERIA SP با ریموت کنترل تلویزیون سونی BRAVIA این قابلیت ، فعال می شود.


منبع :بررسی گوشی سونی SP


بررسی گوشی سونی زد وان کامپکت


گوشی سونی Xperia Z1 Compact



صفحه نمایش و ظاهر

گوشی سونی اکسپریا z1 compact صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع Triluminos در سایز 4.3 اینچ دارد. جنس صفحه نمایش، شیشه مقاوم - Shatter proof می باشد. که دارای تکنولوژی Triluminos و X-Reality نیز می باشد.

رزولوشن 720*1280 پیکسل و تراکم پیکسلی 342ppi را دارد. در ضمن، این صفحه نمایش می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نمایش دهد. کنتراست تصویر و عمق رنگ مشکی نمایشگر نیز راضی‌کننده هستند و همه تصاویر کاملا زنده و شفاف دیده می‌شوند.

 بر روی لبه پایینی این گوشی یک بلندگوی با امکان پخش صدای بلند وجود دارد. قابلیت حذف نویز توسط میکروفون مکالمه گوشی ( Active Noise Cancellation with Dedicated Microphone )در این گوشی به کار رفته است.

قد و وزن گوشی

Compact Z1گوشی ابعاد و وزن بسیار کوچک‌تری نسبت به Z1 اصلی دارد.

ابعاد این گوشی 127×65 و قطر آن هم 9.5 میلی متر است که حدود 137 گرم نیز وزن دارد.

این گوشی همانند سایر مدل های سری Z نیز ضدآب و مقاوم در برابر ضربه است. این قابلیت که توسط گواهینامه IP58 تضمین شده است. تغییری که که در این گوشی دیده می شودعدم وجود درپوش 3.5میلیمتری صدا است.

ویژگی های دوربین

همچنین این گوشی به دوربین 20.7 مگاپیکسلی به همراه فلاش مجهز شده است. از قابلیت های این گوشی می توان به فوکوس لمسی، لرزش گیر دست دیجیتال هنگام عکاسی و فیلمبرداری، امکان HDR عکاسی و فیلمبرداری، تشخیص چهره و لبخند، قابلیت پانوراما، ثبت موقعیت زمانی و مکانی و بزرگ نمایی دیجیتال 8 برابرنام برد.

با توجه به امکانات نام برده برای گوشی Z1 compact می توان از آن برای عکاسی و فیلم برداری نیز استفاده کرد.

پردازنده، سیستم عامل و باتری

در بخش پردازشی این مدل هیچ تفاوتی نسبت به گذشته ایجاد نشده است.پردازنده موجود بر روی Z1 Compact یک چیپ ساخت کمپانی کوالکام با نام Snapdragon 800 است که پردازنده چهار هسته ای از نوع Krait 400 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Adreno 330 را شامل می‌شود.

2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی این مجموعه سخت افزاری را تکمیل تر می کند. قابلیت پشتیبانی گوشی از کارت حافظه جانبی، تا 64 گیگابایت  توسط microSD از دیگر ویژگی های آن برشمرده می شود.

این گوشی تک سیم کارت سونی از باند شبکه 3G و 4Gنیز پشتیبانی می کند.

فناوری‌های NFC و DLNA هم در آن نیزبه کار رفته است.

سیستم عامل این گوشی نسخه 4.3 یا JellyBean  اندروید می‌باشد.

ظرفیت باتری این مدل نسبت به مدل Z1 کمتر شده است و به میزان 2300 میلی آمپر ساعت رسیده است. که در این صورت 10 ساعت در حالت مکالمه  کار می کند.


منبع :معرفی گوشی Sony Z1 Compact

گوشی سونی C3 Dual مخصوص عکس سلفی

بررسی کامل گوشی سونی C3 Dual



طراحی و ظاهر

این گوشی سونی، 7.6 میلی‌متر ضخامت و در اندازه 156.2*78.7 میلیمتراست. و تنها ۱۵۰ گرم وزن دارد و از جمله گوشی‌های سبک به شمار می‌آید . به دلیل وزن کم C3، استفاده از این دستگاه در مونوپاد به سادگی صورت می پذیرد.

در رنگ های سیاه و سفید و سبز نعنایی وارد بازار شده است. ضمناً با این که بدنه C3 Dual پلاستیکی است، اما کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد.

صفحه‌نمایش 5.5 اینچی این گوشی IPS با کیفیت HD و با فناوری Triluminos و BRAVIA است.

سخت افزار داخلی

گوشی اکسپریا C3 در دو مدل دوسیمکارته و تک سیم کارته ساخته شده است.

نسل جدید فناوری دو سیم‌کارتۀ سونی، به کاربران اجازه می‌دهد هر دو سیم‌کارت را به‌طور مستقل با صداهای زنگ و گزینش بین سیم‌کارت‌ها پیش از تماس یا ارسال پیام متنی، تنظیم کنند. در عین حال فناوری مدیریت دو سیم‌کارت سونی بدان معناست که کاربران می‌توانند هر دو سیم‌کارت را فعال نگه‌ داشته و دیگر هیچ تماسی را حتی در هنگام مکالمه با یکی از سیم‌کارت‌ها از دست ندهند.

گوشی دو سیم کارته سونی دارای پردازنده چهارهسته ای ۱٫۲ گیگاهرتزی اسنپدراگون و پردازنده گرافیکی Adreno 305 می باشد.

حافظه رم این گوشی ۱ گیگابایت وحافظه داخلی ۸ گیگابایت دارد. توسط شیار Micro-SD  امکان افزایش تا ۳۲ گیگابایت وجود دارد.

باتری 2500 میلی آمپری گوشی C3، تا 11 ساعت زمان مکالمه در اختیار کاربر قرار می دهد. و 1040 ساعت در حالت آماده به کار به سر می برد.

از دیگرمشخصات مربوط به ارتباطات گوشی اکسپریا C3 می توان به بلوتوث نسخه 4، GPRS، NFC و DLNA نام برد.

نسخه اندروید این گوشی 4.4 KitKat می باشد


دوربین :

با اولین نگاهی که به گوشی سونی C3 Dual می اندازیم، متوجه افزایش چشم گیرکیفیت دوربین وب کم آن می شویم. گوشی سونی Xperia C3 مخصوص طرفداران سلفی ساخته شده است.

دوربین وب کم آن  با  ۵ مگاپیکسل کیفیت، به همراه فلش در جلو برای تمرکز بر روی عکس برداری سلفی مجهز شده است. دوربین جلویی از زاویه دید وسیعی بهره می برد و به همین دلیل در عکس های سلفی گروهی، شاهد این موضوع خواهیم بود.

شما همچنین در مکان های کم نور نیز می توانیداقدام به گرفتن عکس های سلفی کنید. دوربین اصلی آن هم ۸ مگاپیکسل با تخصص دوربین پیشروی Cyber-shot ساخته شده است. با این وجود همۀ ویدیوهایتان صاف و بدون نقص خواهد بود.

از ویژگی های دوربین این گوشی میتوان به چرخش ۸۰ درجه ای لنز دوربین اشاره کرد که به صاحب گوشی این اجازه را می دهد تا بتوان از محیط اطراف خودش تصویر برداری کند. سنسوری در کنار دوربین جلویی گوشی گذاشته شده است که میتواند نور محیط اطراف خودش را اتوماتیک تنظیم کند.



منبع :مشخصات گوشی دوسیمکارته سونی C3 Dual

 

مزیت های گوشی سونی اکسپریا Z Ultra

معرفی گوشی قدرتمند سونی مدل Z Ultra




سونی اکسپرا زد اولترا در بین گوشی های سونی معروف به داشتن بزرگترین صفحه نمایش است. صفحه نمایش آن   6.4 اینچی Full HD با قابلیت  TRILUMINOSو X-Realityمی باشد. بر روی شیشه ضدخش آن لایه ای نشکن هم قرار گرفته است. شیشه با سطحی صاف و روکش مخصوص برای حالت انعکاس نور است. قاب دور بدنه از شیشه سخت فیبر پلی آمید ساخته شده است.

مطالعه کردن و تماشای فیلم و یا بازی کردن با این گوشی سونی لذت خواستی را به شما القا میکند که نظیر آن را با کار با هیچ گوشی موبایلی نخواهید درک کرد. کار کردن با این گوشی تجربه ای است که به شما پیشنهاد می شود حتما آن را تجربه کنید.

سونی هر پیکسل تصویر را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و پیکسل هایی را که مفقود شده اند بازتولید می کند تا واضح ترین تصاویر را به شما ارائه دهد.

سونی به بهبود در رنگ و کنتراست، تصاویری دقیق تر و به واقعیت نزدیکتر را تولید می کند. این تصاویربا بهبود در بافت، روشن تر و مشخص تر دیده می شوند.

این صفحه نمایش بر روی گوشی به ابعاد 92.2*179.4 میلیمتر قرار گرفته است. تمام اینها فقط ضخامتی برابر 6.5 میلیمتر را به همراه دارند.

وزن این گوشی 212 گرم اندازه گیری شده است. سونی یک لایه هوا را حذف کرده و فاصله بین نمایشگر و لنز را کمتر کرده است ، از این رو حساسیت لمسی بیشتر شده و ضخامت گوشی کاهش می یابد.

همانطور که ملاحظه کردید با این طراحی شما با گوشی بسیار باریک، سبک ، مقاوم و بسیار خوش دست روبرو هستید.

شما می‌توانید با عملکرد تک لمسی به طور آنی وآسان موسیقی، عکس‌ها و فیلم‌های خود را از تلفن هوشمندتان با طیفی گسترده از دستگاه‌هایSony که مبتنی بر NFC هستند، شامل بلندگوها، SmartWatch، هدست‌های بی‌سیم و تلویزیون‌ها، به اشتراک بگذارید.

Xperia Z Ultra با قلم نوری و حتی مداد وخودکارمی تواند کار کند. روش کار بدین صورت است که دستخط شما هنگام یادداشت برداری به صورت نوری اسکن می شود و تبدیل به متن می گردد. در نتیجه به راحتی می تواند یادداشت های تان را در هر کادر و برنامه ای که لازم است وارد کرده و یا آنها را ویرایش کنید.

این گوشی ضدآب و مقاوم در برابر نفوذ غبار دارای استاندارد IP55و IP58 می باشد. به شرط آنکه پورت ها و درپوش های آنها محکم بسته باشد.

سونی اکسپریا Z Ultra دارای پردازنده چهارهسته ای قدرتمند اسنپ دراگون 800 است که با سرعت 2.2 گیگاهرتز به فعالیت در این گوشی می پردازد.

با توجه به این هسته پردازشی و پردازنده گرافیکی Adreno 330، می توانید پیشرفته ترین بازی ها وبازی های 3 بعدی با تصاویر خیره کننده رابه راحتی اجرا کنید.


ظرفیت باتری آن 3050 میلی آمپر ساعت گفته شده است که بااین وجود بیش از 14 ساعت می توانید از شبکه 2G و 16 ساعت از شبکه 3G نیز بهره مند شوید. البته این گوشی Sony  از شبکه 4G نیز ساپورت می کند.

حالت Battery STAMINA با تشخیص زمانی که از نمایشگرتان استفاده نمی‌کنید و خاموش کردن خودکار عملکردهایی که با آنها نیازی ندارید در عین فعال نگه داشتن اعلان‌هایی که می‌خواهید،  به طور چشم‌گیری زمان آماده به کار تلفن هوشمندتان را تا چهار برابر یا بیشتر افزایش می‌دهد.

دوربین 8 مگاپیکسلی این گوشی با به کار گیری فناوری نورپردازی و کاهش نویز رنگی، تصاویری با جزئیات کامل و کمترین نویز را ارائه می دهد. تصاویر و چهره ها را در شب با شفافیتی عالی ثبت کنید. گوشی شما به طور خودکار بر اساس 36 صحنه مختلف تصویر برداری ، تنظیمات خود را انجام می دهد.

 



منبع :معرفی ویژگی های گوشی سونی Z Ultra