نگاهی به ویژگی های گوشی سونی Z1

درباره گوشی موبایل Sony Z1



طراحی و ظاهر

 

این گوشی سونی از شیشه و فلز ساخته شدهه است. قاب فلزی دور تا دور گوشی، حس یک گوشی سطح بالا و بسیار با کیفیت به کاربر منتقل می‌شود. قاب پشتی هم که از جنس شیشه است. سطح گوشی کاملا صاف و یکدست است.

لبه‌های گوشی مانند قبل تیز نبوده و اندک منحنی موجود در این قسمت حس بهتری از نگه داشتن گوشی القا می‌کند. با این خصوصیات ظاهری شما هم مانند ما به هنگام در دست گرفتن موبایل سونی Z1 احساس یک گوشی پیشرفته و گران قیت را خواهید داشت.

 

صفحه نمایش و سایز

 

صفحه نمایش آن از شیشه مقاوم  Shatter proof به همراه  تکنولوژی Triluminos و X-Reality ساخته شده است که رزولوشن 1920×1080 پیکسل یا همان Full HD را ارائه می‌نماید. این تلفن که از تراکم پیکسل ۴۴۱ پیکسل در اینچ برخوردار است تصاویری ارائه می کند  که به طور باورنکردنی واضح و فوق العاده روشن هستند.

سونی فضای خالی هوا در صفحه نمایش حذف کرده و در نتیجه لایه لمسی به سطح نمایشگر نزدیکتر شده است. این کار باعث کاهش میزان انعکاس نور صفحه (OptiContrastT) در زمان تابش شدید آفتاب شده و در نتیجه تصاویر آن واضح تر پخش می شود و زاویه دید صفحه نمایش افزایش می باید .

 وزن 170 گرمی گوشی در برابر اندازه 5 اینچ صفحه نمایش چندان زیاد به نطر می رسد. ابعاد دقیق گوشی سونی 74*144 وبه ضخامت 8.5 میلیمتر است.

سخت افزار داخلی

سونی همچنان قابلیت محافظت در برابر آب و گرد وغبار را در این گوشی نیز رعایت کرده است. اما خبری از درپوش برای جک 3.5 میلی متری صدا در این گوشی نیست، سونی با افتخار این درپوش راحذف کرده است. دره حفاظت آن به مقاوت نیم ساعته در عمق یک و نیم متری زیرآب محدود می شود.
چیپ ست موجود بر روی گوشی سونی Z1 ،کوالکام  Snapdragon 800 پردازنده چهار هسته ای از نوع Krait 400 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Adreno 330 است.

2 گیکابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی کار پردازش در گوشی را بسیار راحت تر و سریع تر کرده اند. و آن را به یک گوشی با کیفیت  و رده بالا تبدیل کرده اند.

میزان حافظه جانبی که از طریق کارت حافظه جانبی می توانید به گوشی سونی اضافه نمایید، 64 گیگابایت است.

باتری گوشی هم یک باتری لیتیوم یونی 3000 میلی آمپر ساعتی است که قادر خواهید بود کمتر از 14 ساعت با گوشی مکالمه انجام دهید، همین طور تا حدود 110 ساعت پخش موسیقی در توان باتری خواهد بود.

فناوری ارتباطی

از فناوری های ارتباطی موجود در  گوشی Sony Z1 می توان به پشتیبانی از شبکه  3 جی، GPRS، Edge، GPS، NFC و بلوتوث نسخه 4  با A2DP و aptxنام برد. از طریق هر یک از این رابط های ارتباطی می توان به شبکه اینترنت پر سرعت، اتصال با تلویزیون یا لپ تاپ، انتقال و دریافت انواع فایل ها و اتصال به هدست های هوشمند را انجام داد.

سیستم عامل

سیستم عامل موجود بر روی Z1موبایل نسخه 4.2 یا JellyBean از سیستم عامل موفق اندروید می‌باشد.

رابط کاربری سونی و همچنین Small Apps که پیش‌تر بر روی چند گوشی دیگر از کمپانی سونی قرار داشت، بر روی این گوشی نیز وجود دارد.

دوربین
دوربین 20.7 مگاپیکسلی سونی در این گوشی یکی از قابلیت های منحصر به فرد آن تلقی می شود. این دوربین دارای قابلیت های فوکوس لمسی، لرزش گیر دست هنگام فیلمبرداری و عکاسی، امکان HDR ، تشخیص چهره و لبخند، قابلیت پانوراما،  ثبت موقعیت زمانی و مکانی و بزرگ نمایی دیجیتال 8 برابر است.

این دوربین رنگ های بسیار دقیق تری را ارائه می کند وباکاهش پارازیت، تصاویری با جزئیات فوق العاده واضج را به شما ارائه می کند.

البته در حالت اتوماتیک این دوربین عکس‌ها را با کیفیت 8 مگاپیکسلی ثبت می‌نماید.

کیفیت وب کم آن نیز 2 مگا پیکسل با سرعت فیلم برداری 30 فریم بر ثانیه می باشد. که برای انجام مکالمات تصویری کیفیت مناسبی است.



منبع : بررسی گوشی سونی Z1

ویژگی های گوشی سونی E1

بررسی موبایل میان رده توسط Sony E1



گوشی سونی E1 Dual در میان گوشی‌های میان سونی محسوب می شود که از قیمتی ارزان برخوردار است. اگرچه از لفظ میان رده استفاده می کنیم اما به خاطر داشته باشید که سونی در این رنج از گوشی های خود نیز از کیفیت ظاهری و ساختاری مناسب استفاده کرده است.

این گوشی در دو مدل تک سیمکارته و دو سیمکارت وارد بازار شده است.

این موبایل تنها 122 گرم وزن دارد. ابعاد گوشی 118 در 62.4 میلیمتر است.

در مجموع گوشی نسبتا جمع‌وجور است و ابعاد گوشی برای راحت قرار گرفتن در دست متعادل و امکان لمس تمام صفحه با یک دست مقدور است و در هر جیبی جا می‌شود. بدنه گوشی از جنس پلاستک بسیار بادوام ساخته شده است.

صفحه نمایش 4 اینچی با کیفیتی برابر 800×480 پیکسل دارد. شیشه نمایشگر ضدخش است. نور کوچکی در زیر صفحه نمایش قرار دارد که متناسب با رنگ غالب صفحه نمایش تغییر می‌کند که باعث زیبایی بیشتری در ظاهراین گوشی می شود.

سخت افزار داخلی این گوشی از پردازنده دو هسته‌ای Qualcomm MSM8210 Snapdragon 200  و پردازنده ی گرافیکی Aderno 302 ،512 مگابایت RAM، چهار گیگابایت حافظه داخلی ساخته شده است. با وجود شیار کارت حافظه‌ی microSD می‌توانید این فضا را تا 64 گیگابایت افزایش دهید.

دوربین این گوشی 3.15 مگاپیکسل با قابلیت تشخیص چهره و لبخند و تصویربرداری HDR است. و می‌توان تصاویری با کیفیت 2048×1536 پیکسل ثبت کرد. این گوشی سونی فاقد دوربین وب کم می باشد که این مسئله یکی از معایب ن محسوب می شود.

موبایلE1 به همراه یک باتری قابل تعویض 1700mAh عرضه شده است. باتری این دستگاه حدود یک روز شارژ نگه می‌دارد.

سیستم عامل این گوشی اندروید 4.3 Jelly Bean است. امکان ارتقا به نسخه‌های بالاتر را دارد. کیبورد مجازی این اسمارت‌فون به اندازه‌ی کافی بزرگ است و کلیدهای آن دارای فضای کافی به منظور ارائه‌ی راحتی کاربران هستند.

کیفیت صدا در مکالمات قابل قبول است.

از حسگرهای به کاررفته در این گوشی می توان به شتاب سنج، حسگر مجاورت Proximity، قطب نما و حسگر نور محیط اشاره کرد.

بایستی اشاره کرد که این گوشی از شبکه 3G نیز پشتیبانی می کند. همچنین مجهز به GPRS، Edge، GPS، بلوتوث نسخه 4 و MHL می باشد.



 

منبع :مشخصات گوشی سونی E1

درباره گوشی موبایل سونی ام 2

بررسی تخصصی گوشی Sony Xperia M2



گوشی اکسپریا M2 را در پیرامون نمایشگاه MWC 2014 اسفند ماه رونمایی کرد. گوشی Xperia M2  یک گوشی هوشمند دوسیم‌کارته در رده متوسط است که از کیفیت ساخت و سخت افزار متوسط بهره می‌برد. طراحی خوب، خوش دستی و کارآیی در کنار قیمت مناسب، این گوشی را به یکی از بهترین‌‌ گوشی‌های میان رده تبدیل کرده است.

سخت افزار داخلی
موبایل M2 Dual از سرعت پردازشی بالایی برخوردار است زیرا مجهز به یک پردازشگر چهار هسته‌ای Qualcomm  با 1.2 گیگاهرتز سرعت پردازشی است.
مدل پردازنده گرافیکی آن هم Adreno 305 می باشد.

یک گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی موجود، این مجموعه پردازشی را کامل می کند. البته امکان افزایش حافظه توسط microSD تا 32 گیگابایت در این گوشی وجود دارد.

گوشی ام ۲، سخت افزار نه چندان قدرتمندی دارد ولی می‌تواند نیازهای یک کاربر عادی را برای اجرای اپلیکیشن‌های رایج، پاسخگو باشد.
یک بلند گو با امکان پخش صدای بلند با قابلیت حذف نویز توسط میکروفون مکالمه گوشی به کار رفته است. اسپیکر تلفن Xperia M2 Dual در لبه پایینی دستگاه جای گرفته است.  محل قرار گیری این بلندگو در جای بسیار مناسبی قرار گرفته است به طوریکه هر گونه که دستگاه را در دست بگیرید،‌ باز هم صدای خروجی به راحتی شنیده می‌شود.
دوربین
گوشی سونی M2 Dual دارای دوربین ۸ مگاپیکسلی به همراه حسگر تصویر ‎Exmor RS™‎‎ برای موبایل و قابلیت  HDR برای عکس و ویدیو است. حالت HDR چند عکس با نوردهی‌های مختلف می‌گیرد و سپس آنها را با هم ادغام می‌کند تا حتی در شرایط دارای نور پس‌زمینه، به عکستان ظاهر طبیعی‌تری ببخشد. با این دوربین شاهد تصاویر ثبت شده با کیفیت‌تری هستیم.
ابعاد و صفحه نمایش
ابعاد کلی دستگاه با توجه به صفحه‌نمایش بزرگ 4.8 اینچی کاملا مناسب است و امکان استفاده از M2 با یک دست وجود دارد. سایز دقیق آن 71.1*139.7 میلیمتر و به ضخامت 8.6 میلیمتر است. جنس بدنه پشتی تلفن M2 Dual  از پلاستیک فشرده است. یک LED نیز در پایین نمایشگر وجد دارد که هنگام دریافت تماس و یا اس ام اس، وظیفه اطلاع رسانی به شما را انجام می‌دهد.
وزن این دستگاه تنها به 148 گرم خلاصه می شود.
این گوشی موبایل سونی از یک صفحه نمایش بزرگ، ۴٫۸ اینچی روشن با تراکم پیکسلی 229 پیکسل بر اینچ دیده می‌شود.
رزولوشن این صفحه نمایش  960*540 پیکسل است.
جنس این صفحه نمایش TFT، Corning Gorilla Glass 3 گفته شده است. بنابراین با صفحه نمایش ضد خش و نشکن روبرو هستیم.
گوشی اکسپریا M2 از لحاظ کنتراست و میزان عمق رنگ سفید و مشکی در جایگاه مناسبی نسبت به هم رده های خود نیز قرار دارد.

دو سیمکارته

این گوشی با ویژگی دو سیم کارت همیشه فعال کمک بسیار زیادی به مدیریت تماس های شما می کند. می‌توانید تماس اول را در حالت انتظار قرار دهید و به تماس ورودی پاسخ دهید.در نتیجه دیگر هیچ تماسی را از دست نخواهید داد.
باتری
 با وجود باتری 2300میلی آمپر ساعت این گوشی سونی می توانید بیشتر از 11 ساعت از کارکرد مکالمه آن استفاده نمایید.
البته با استفاده از حالت Battery STAMINA، طول عمر باتری به طور عمده‌ای افزایش می‌یابد.
امکانات ارتباطی
با وجود قابلیت NFC به راحتی می توانید فقط با یک لمس گوشی خود را به تمام دستگاه‌های الکترونیکی‌تان متصل کنید. دیگر نیازی به هیچ کابل، دکمه یا تنظیماتی نیست.
DNLA از دیگر امکانات ارتباطی موجود در این گوشی است.
همچنین گوشی M2 Dual از OTG و MHL نیز پشتیبانی می کند.
سیستم عامل
سیستم عامل اندورید Jelly Bean 4.3 در این محصول سونی خود را با رابط کاربری همیشگی وساده سونی همراه کرده است. پیدا کردن جایگاه فایل‌ها و مرتب سازی آن‌ها بسیار ساده است. سیتسم عامل این گوشی قابل ارتقا نیز هست.
سونی نیز در بخش Notification به طور پیشفرض , امکان دسترسی سریع به قسمت های مانند صدا , بلوتوث, وای فای, تنظیم روشنایی و کنترل تنظیمات مرکزی را قرار داده است , که کاربرمی تواند از طریق تنظیمات بخش quick settings  میانبر ها را به حداکثر ۱۰ عدد افزایش دهد .



منبع :بررسی گوشی سونی اکسپریا سونی M2 Dual

بررسی خصوصیات گوشی Sony Xperia V

درباره گوشی موبایل سونی V



گوشی موبایل سونی اکسپریا V، جزو گوشی های نسبتا قدیمی از کمپانی سونی محسوب می شود.این گوشی اگرچه نسبت به گوشی های جدیدتر سونی از سخت افزار پایین تری برخوردار است، اما هنوز در بازار موبایل، جای خود را حفظ کرده است و همچنان هواداران خود را دارد.

شاید شما نیز با خواندن تمام ویژگی های این گوشی سونی جزو مجموعه طرفداران آن بشوید. با ما همراه باشید و اگر اطلاعات بیشتری در مورد این موبایل سونی دارید و یا اگر حتی این گوشی را خریداری کردید و با آن کارکردید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

اندازه مناسب و طراحی زیبا دارد. وقتی گوشی را در دست می‌گیرید خوش‌دست بودن گوشی خودنمایی می‌کند. ابعاد دقیق آن 129*65 میلیمتر و به ضخامت 10.7 میلیمتر است. این گوشی به نوبه خود و در زمان ارائه اش از کیفیت ظاهری خوبی برخوردار بوده است. انحنا پشت گوشی زیبایی خاصی به آن داده است. این طراحی منحصر به فرد در کنار قاب پلاستیکی نرم پشت گوشی، آن را بسیار خوش دست کرده است. دورتادور گوشی را نواری فلزی دربر گرفته است.

اندازه صفحه نمایش گوشی سونی وی، 4.3 اینچ از نوع TFT با رزولوشن 1280*720 و تراکم پیکسلppi 342 ؛ از قابلیت های به کارگرفته شده در این صفحه نمایش می توان به استفاده از BRAVIA Engine 2 برای بهبود کیفیت نمایش تصاویر به همراه قابلیت Timescape UIنام برد. این صفحه نمایش از لایه‌ای محافظ و ضدخش برخوردار است.

مجهز به دو استاندارد محافظت IP55 و IP57 است. این گوشی در برابر نفوذ گرد و غبار و نفوذ آب به داخل دستگاه مقاوم است و به خوبی عایق‌بندی شده است. با توجه به این استانداردها این گوشی می‌تواند در عمق حداکثر یک متری آب تا ۳۰ دقیقه دوام بیاورد. البته به یاد داشته باشید که تمام در پوش های شیارهای روی گوشی به خوبی بسته شده باشند.

گوشی سونی V مجهز به پردازنده کوالکام Snapdragon S4 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز مدل MSM8960 است. این پردازده دو هسته ای  هست. پردازنده گرافیکی آن هم  Adreno 225می باشد. یک گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد که می‌توان این مقدار حافظه داخلی را به کمک درگاه کارت حافظه microSD تا 32گیگابایت افزایش داد.

این گوشی از شبکه 4G  و 3G  پشتیبانی می کند.

 همچنین مجهز به سیستم NFC ، DLNA  و اتصال MHL است.

دوربین 13 مگاپیکسلی این گوشی با استفاده از سنسور Exmor R به همراه فوکس لمسی، لرزش گیر دست هنگام فیلمبرداری و عکاسی، تشخیص چهره و لبخند، قابلیت پانوراما وثبت موقعیت زمانی و مکانی است. این دوربین به همراه فلش LED, عکس گرفتن در شرایط  کم نور وشب را نیز راحت وبا کیفیت تر می کند این فلش کمک فراوانی در کاهش نویز تصویر نیزمی‌کند.

سیستم عامل آن اندروید 4.0.4 می باشد.

ظاهر کیبورد گوشی سونی وی بسیار ساده است؛ کلیدها بزرگ و با فاصله مناسب از هم قرار دارند. به راحتی می‌توان گفت که یکی از بهترین کیبوردهایی است که به صورت استاندارد بر روی گوشی‌های اندرویدی دیده بودیم.

باتری1750میلی آمپر با کارآیی ۷ ساعت مکالمه یا ۴۰۰ ساعت استندبای یا ۱۸ ساعت موسیقی دارد. باتری این گوشی قابل تعویض است و به راحتی می‌توان آن را از جای خود خارج کرد، تنها مشکل در اینجا این است که هر زمان بخواهید سیم کارت خود را خارج کنید حتما باید باتری را نیز درآورید.

 

 

منبع

ویژگی های گوشی موبایل سونی V


 

 

 

 

بررسی ویژگی های اخرین مدل گوشی سونی Z3 Compact

معرفی گوشی سونی اکسپریا Z3 Compact



گوشی Z3 Compact نمونه دیگری از گوشی های با کیفیت و فوق العاده حرفه ای کمپانی سونی است که در این مقاله قصد داریم به بررسی ان بپردازیم.

این گوشی در مقایسه با گوشی Sony Z3 تفاوت سخت افزاری چندان زیادی نداشته است.

تفاوت اصلی و همانطور که از نام آن نیز مشخص است مربوط به سایز آن می باشد که در مقایسه با نمونه قبلی کوچکتر شدده است.

ابعاد دقیق آن  64.7*127.3   و به ضخامت تنها 8.6 میلیمتر در وزن 129 گرم است. کار کردن با آن و با یک دست به قدری راحت است که به هیچ عنوان خسته نخواهید شد.

اندازه صفحه نمایش آن 4.6 اینچ می باشد که رزولوشن 720 در 1280 پیکسل و تراکم پیکسلی 319 پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌دهد.

صفحه نمایش گوشی سطحی بسیار صاف و از شیشه ضد خش ساخته است. از قابلیت های صفحه نمایش می توان به تکنولوژی Triluminos و پردازنده تصویر X-Reality اشاره کرد.

دور تا دور گوشی را پلاستیکی با کیفیت و به گفته سونی در گوشه های آن از پلاستیک فشرده استفاده شده است. پشت و روی گوشی از شیشه ای بسیار مقاوم و شیک ساخته شده است که با دیدن آن کاملا متوجه حضور گوشی رده ی بالا خواهیم شد.

بدنه‌ی با کیفیت و مقاوم زد ۳ کامپکت با داشتن گواهینامه‌ی IP 65/68 که ضد آب و ضد گرد و غبار بودن محصول را نشان می‌دهد، کامل می‌شود. با استفاده از این قابلیت، کاربر می‌تواند به مدت زمان ۳۰ دقیقه تا عمق ۱.۵ متری آب، از گوشی استفاده کند و با دوربین گوشی در زیر آب عکاسی یا فیلم‌برداری کند.

این گوشی در  رنگ های سفید، مشکی، سبز و نپرتقالی عرضه شده است که هر فردی با هر سلیقه ای را مجذوب خود می کند.

سونی اکسپریا Z3 Compact مجهز به پردازنده‌ی چهار هسته ای Snapdragon 801، پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 330 و می باشد. پردازنده‌ی چهار هسته ای این گوشی قادر خواهد بود تا با حداقل سرعت2.5 مگاهرتز دستورات موجود در این دستگاه را پردازش نماید.
سونی اکسپریا Z3 Compact با حافظه رم 2 گیگابایتی و حافظه ی داخلی 16 گیگابایتی عرضه شده است. شما می‌توانند تا سقف 128 گیگابایت را به وسیله‌ی کارت حافظه‌ی جانبی اضافه نمایند.

سونی بار دیگر ازدوربین  ۲۰.۷ مگاپیکسلی در این گوشی استفاده کرده است. شاید به خاطر داشته باشید که در گوشی نسل قبلی نیز سونی با همین کیفیت گوشی خود را وارد بازار کرد که البت با مشکلاتی روبرو شد اما در این گوشی و گوشی موبایل Sony Z3 مشکل فیلم برداری با کیفیت 4K برطرف شده است. و دیگر محدودیتی در فیلمبرداری 4K دیده نمی شود.

گوشی Z3 Compact قادر به ثبت تصاویر در شرایط نوری خیلی ضعیف نیز است. دوربین وب کم آن هم کیفیتی معادل 2.2 مگاپیکسل دارد که برای گرفتن عکس های سلفی و مکالمه تصویری مناسب است.

سونی در بخش صدا، تغییرات اساسی را متوجه پرچمدار خود و همچنین مدل کوچک‌تر آن کرده است. این‌بار به جای استفاده از یک اسپیکر، آن هم در لبه‌ی پایینی گوشی، دو اسپیکر قدرتمند را به نمای جلویی گوشی در قسمت بالا و پایین آورده است.

سیستم عامل اندروید نسخه‌ی ۴.۴.۴ کیت‌کت به همراه رابط کاربری ساده در زد ۳ نیز مشاهده می‌شود.

 

این گوشی از یک باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد.

گوشی سونی اکسپریا زد ۳ کامپکت توانایی اجرای ۱۱۰ ساعت موسیقی و 12 ساعت در بخش مکالمه را دارد.

با نگه داشتن انگشت بر روی دکمه‌ی خانه، دو گزینه‌ی Google Now و What's New پدیدار می‌شوند. بخش What's New به نوعی استور ارائه دهنده‌ی اپلیکیشن و بازی‌های پیشنهادی سونی برای کاربران گوشی‌های اکسپریا است که از برنامه‌های خوبی با دسترسی راحت برخوردار است. نکته‌ی جالب توجه در مورد این بخش، دسترسی به برنامه‌ها و آیتم‌های PlayStation Store است که مسلما برای دارندگان حساب‌های PSN و کنسول‌های بازی سونی مفید است.

از مزایای گوشی Z3 Compact می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

بدنه ای بسیار مقاوم با کیفیت

ضد آب و گرد و غبار

پردازنده قوی و دوربین با کیفیت

اتصال و ارتباط متقابل با PS4

و..

همچنین تنها عیب گزارش شده برای آن نیز جذاب اثر انگشت بر روی صفحه نمایش و قاب پشتی آن، به دلیل شیشه ای بودنش است.




منبع


معرفی گوشی موبایل Sony Z3Compact