بررسی ویژگی های اخرین مدل گوشی سونی Z3 Compact

معرفی گوشی سونی اکسپریا Z3 Compact



گوشی Z3 Compact نمونه دیگری از گوشی های با کیفیت و فوق العاده حرفه ای کمپانی سونی است که در این مقاله قصد داریم به بررسی ان بپردازیم.

این گوشی در مقایسه با گوشی Sony Z3 تفاوت سخت افزاری چندان زیادی نداشته است.

تفاوت اصلی و همانطور که از نام آن نیز مشخص است مربوط به سایز آن می باشد که در مقایسه با نمونه قبلی کوچکتر شدده است.

ابعاد دقیق آن  64.7*127.3   و به ضخامت تنها 8.6 میلیمتر در وزن 129 گرم است. کار کردن با آن و با یک دست به قدری راحت است که به هیچ عنوان خسته نخواهید شد.

اندازه صفحه نمایش آن 4.6 اینچ می باشد که رزولوشن 720 در 1280 پیکسل و تراکم پیکسلی 319 پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌دهد.

صفحه نمایش گوشی سطحی بسیار صاف و از شیشه ضد خش ساخته است. از قابلیت های صفحه نمایش می توان به تکنولوژی Triluminos و پردازنده تصویر X-Reality اشاره کرد.

دور تا دور گوشی را پلاستیکی با کیفیت و به گفته سونی در گوشه های آن از پلاستیک فشرده استفاده شده است. پشت و روی گوشی از شیشه ای بسیار مقاوم و شیک ساخته شده است که با دیدن آن کاملا متوجه حضور گوشی رده ی بالا خواهیم شد.

بدنه‌ی با کیفیت و مقاوم زد ۳ کامپکت با داشتن گواهینامه‌ی IP 65/68 که ضد آب و ضد گرد و غبار بودن محصول را نشان می‌دهد، کامل می‌شود. با استفاده از این قابلیت، کاربر می‌تواند به مدت زمان ۳۰ دقیقه تا عمق ۱.۵ متری آب، از گوشی استفاده کند و با دوربین گوشی در زیر آب عکاسی یا فیلم‌برداری کند.

این گوشی در  رنگ های سفید، مشکی، سبز و نپرتقالی عرضه شده است که هر فردی با هر سلیقه ای را مجذوب خود می کند.

سونی اکسپریا Z3 Compact مجهز به پردازنده‌ی چهار هسته ای Snapdragon 801، پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 330 و می باشد. پردازنده‌ی چهار هسته ای این گوشی قادر خواهد بود تا با حداقل سرعت2.5 مگاهرتز دستورات موجود در این دستگاه را پردازش نماید.
سونی اکسپریا Z3 Compact با حافظه رم 2 گیگابایتی و حافظه ی داخلی 16 گیگابایتی عرضه شده است. شما می‌توانند تا سقف 128 گیگابایت را به وسیله‌ی کارت حافظه‌ی جانبی اضافه نمایند.

سونی بار دیگر ازدوربین  ۲۰.۷ مگاپیکسلی در این گوشی استفاده کرده است. شاید به خاطر داشته باشید که در گوشی نسل قبلی نیز سونی با همین کیفیت گوشی خود را وارد بازار کرد که البت با مشکلاتی روبرو شد اما در این گوشی و گوشی موبایل Sony Z3 مشکل فیلم برداری با کیفیت 4K برطرف شده است. و دیگر محدودیتی در فیلمبرداری 4K دیده نمی شود.

گوشی Z3 Compact قادر به ثبت تصاویر در شرایط نوری خیلی ضعیف نیز است. دوربین وب کم آن هم کیفیتی معادل 2.2 مگاپیکسل دارد که برای گرفتن عکس های سلفی و مکالمه تصویری مناسب است.

سونی در بخش صدا، تغییرات اساسی را متوجه پرچمدار خود و همچنین مدل کوچک‌تر آن کرده است. این‌بار به جای استفاده از یک اسپیکر، آن هم در لبه‌ی پایینی گوشی، دو اسپیکر قدرتمند را به نمای جلویی گوشی در قسمت بالا و پایین آورده است.

سیستم عامل اندروید نسخه‌ی ۴.۴.۴ کیت‌کت به همراه رابط کاربری ساده در زد ۳ نیز مشاهده می‌شود.

 

این گوشی از یک باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد.

گوشی سونی اکسپریا زد ۳ کامپکت توانایی اجرای ۱۱۰ ساعت موسیقی و 12 ساعت در بخش مکالمه را دارد.

با نگه داشتن انگشت بر روی دکمه‌ی خانه، دو گزینه‌ی Google Now و What's New پدیدار می‌شوند. بخش What's New به نوعی استور ارائه دهنده‌ی اپلیکیشن و بازی‌های پیشنهادی سونی برای کاربران گوشی‌های اکسپریا است که از برنامه‌های خوبی با دسترسی راحت برخوردار است. نکته‌ی جالب توجه در مورد این بخش، دسترسی به برنامه‌ها و آیتم‌های PlayStation Store است که مسلما برای دارندگان حساب‌های PSN و کنسول‌های بازی سونی مفید است.

از مزایای گوشی Z3 Compact می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

بدنه ای بسیار مقاوم با کیفیت

ضد آب و گرد و غبار

پردازنده قوی و دوربین با کیفیت

اتصال و ارتباط متقابل با PS4

و..

همچنین تنها عیب گزارش شده برای آن نیز جذاب اثر انگشت بر روی صفحه نمایش و قاب پشتی آن، به دلیل شیشه ای بودنش است.




منبع


معرفی گوشی موبایل Sony Z3Compact

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.